-

Money can´t buy us happiness, or can it?

Det beror på hur man ser det. Lycka för många är ju sitt intresse/sport om man ser det från det sport jag går i då , ridning, så är det klart att pengar köper mig en del av lyckan, att få rida och vara i stallet o.s.v. Men lycka för mig är ju när man har vänner som är helt underbara, en glad och trygg familj  och även mitt intresse.  För att ha vänner och en bra familj behöver man ju inte så mycket pengar, men om man vill satsa lite mer på ett intresse så, kan det ju vara bra om man har pengar. Men om man vill något tilräckligt mycket, så kan man klara det utan pengar också . Man kan jobba, efter skolan, på helger, inte köpa en massa onödiga grejer, inte fika flera gånger i veckan o.s.v. Efter ett tag har du länat ihop en del! Man kan klara det, det beror helt på HUR mycket du vill satsa. Så om du vill satsa, OM du vill bli bra, bli det då. Det är ditt liv, och det är du som tar dina beslut och val, go for it!
Jag beundrar verkligen männiksor som nått sina livs mål efter mycket slit, och mycket nerlagd tid. Livet är kort, så glöm inte att leva i nuet, var tacksam för det du har , och glöm inte bort dina drömmar och mål.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0