-

I was in the woods, blown away,and far from here.

Hej på er!
Jag har ju inte bloggat på länge, jag var hos min farmor i helgen.

Lördag: Jag åkte efter julbazaren till min farmor, och därifrån till julbordet. Julbordet, herregud, det var så stort och speciellt. Resturangen var en typ gammalgård, lite ombyggd och så kanske, resturangen var ett loft och gammal trappa och nedervåning som mysig och lite gammaldags. Det var  ialla fall sjukt mycket mat, typ 200 olika grejer, massa skinkor, laxar, sillar, köttbullar, korvar ju ni vet. Jag är inte så mycket för julbord egentligen , brukar äta typ lite köttbullar och potatis, men det här var faktriskt gott! Det fanns även massa konstiga italienska grejer och ostron och bläckfisk och sånt, med jag vågade inte prova, usch. ehhe
Dessertbordet var as mycket ollika goa grgejer, men jag var så mätt så det gick inte att trycka i mig så mycket olika grejer, hehe. Det var i alla fall kul att träffa släkten igen.
Och lite roligt var  att min farbror hade med sig deras ipad, pappa kollade lite på den och tyckte den var cool och lite så, så igår köpte papap en ipad:) Men han ska nog ha den till jobbet och lite så, men jag kan ju sno den ibland och spela lite, hehe.

Söndags: Gjorde inte så mycket på dagen, var med när min kusin och min syster körde på hans crosscart, det är typ som en gocart, fast man kan köra ute med den. Jag orkade inte köra för man blev heelt lerig.
Typ vid 6 skulle 8 gäster komma till min farmor, och så skull vi ha kört hem, men så blev det inte, vi kunde inte köra hem p.g.a vädret. Så vi stannade, och skulle vara med på "kalaset" fast det kom bara 1. En kvart efter han kommit gick strömmen, tur att middagen var klar. Så vi fick fira 1 advent med bara ljus, det var faktiskt mysigt! Sen på kvällen var det jobbigt utan lampor elelr nåt, för det är ju så mörkt ute också!
Imorse hade fortfareande inte strömmen kommit tillbaka vilket var jobbigt, inget funkar ju!
Det var min helg. Idag är jag ledig, hur var eran helg? :)
(Det var galet hur mycket det blåste! Jag flög nästan iväg när jag var ute med vovvarna, hehe, det knakade i väggarna,  och det hade trillat träd utanför,lääskigt!)
Kram ellen.

såhär ser klackarna ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0