-

trött på alla måsten.

Hej.
Vart ju i stan idag med mamma och min syster, hittade ett par svarta jeans och en oversize skjorta. Så det var bra! Visar dom senare.
Just nu är jag så j*vla trött på all måsten hela tiden, jag måste plugga och måste rida och måste vara med alla mina underbara vänner.
Rida och vännerna är ju grejer som är självvalda, men det är ju måsten för mig, just nu. Jag är en människa som lätt blir typ galen om jag har för mycket omkring mig, även om jag trivs med det på sätt och vis. Jag måste prestera bra i skolan, för jag vill få ett bra jobb och så. I stallet är det mycket ansvar o.s.v.
Och jag vill ju hinna vara med mina vänner, mer än vad jag är med dom nu, tiden räcker lixom inte till.

Jag tycker att livet just nu är lite av en mellantid, det häner inte så mycket, samma visa varje dag. Jag längtar till att bli vuxen, tjäna mina egna pengar, göra något nytt, förendra, pröva olika saker. Men jag vill på sätt och vis inte bli vuxen änså.

Just idag har jag varit allmånt trött  på livet, det har gått allmänt segt, vi kom till stan lite för sent. Och när jag red gick det såligt och det blev för sent. jag tycker inte om när en hel dag går för segt. Men ibland så är det ju asskönt att bara ligga hemma och slappa om man inte har något inplanerat!

jag vill ha en förendring, även om jag är rädd för förendring. Att det ska bli sämre än nu.
Jag har nog haft en dålig dag. Själva dagen har egentligen inte varit dålig, den har varit bra.
Men jag har kännt min dålig.

Förlåt om jag låter nere. Men känner mig typ insängd och ville skriva av mig.
Nu ska jag tänka på att jag faktiskt har det bra! Det finns människor här i världen som inte alls har det i närheten av hur bra vi har det i sverige, eller många av oss i sverige. det är nog värt att tänka på ibland..
Nu ska jag börja med ett av mina måsten, pluggg.

Sammanhängade inlägg va?
/ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0