-

det sjuka /inbrott

Okey ska berätta varför jag skrev ett inlägg mitt i natten.
Jag vaknade vid ca 03:20 av att jag hör någon typ hamra/snickra lät det som, mitt fönster var öppet och jag vaknar ganska lätt. Jag brydde mig inte så mkt om det, och försökta somna om. Men någon minut senare hör jag typ glas gå sönder, så jag trodde det var nån som slängde glas på återvinnigs centralen typ, så jag gick in i rummet bredvid som har fönster ut mot Ica. När jag tittar ut så ser jag 3 ungdomar som har slått sönder Icas fönster, dom hade dratt upp "gardinerna" och slått in fönstret, jag blev skiträdd och visste inte vad jag skulle göra! Tänkte väcka mamma men vågade inte för hon skulle förmodligen gått ut och sagt till dom, så jag ringde varken polisen elr väckte mamma korkat nog. Men jag var skiträdd, funderade på att ringa.
Det var en kille på en moppe som åkte runt vid rondellen och titta så att inga poliser skulle komma.
Hade fortfarande panik och visste inte vad jag skulle göra.
Då ser jag "vakt killen" komma i full fart mot killarna som försöker sno grejer inne på ICA, och det kommer en polisbil som åker i typ 150, killarna blir svin rädda och hoppar på mopederna och skrek typ
"ÅK ÅÅÅK!!!!" och polisen körde rakt in på gångvägen och åkte efter dom.
5 minuter senare kommer några gubbar som ska fixa fönstret, då var klockan ca 03:33 och polisbilen kommer tillbaka och åker långsamt runt. Då fatta jag att dem förmodligen inte fick tag på killarna, eftersom det liggar massa stora stenar på vägen vid skolan.
Jag blev då ännu räddare när polisen åkte iväg för jag var rädd att dem skulle komma tillbaka typ.
Efter det gick jag och la mig och gick upp ca 5 x för jag hörde massa röster, men det var bara fönsterfixarna.
Så nu vet ni varför jag var uppe 3 på natten och var rädd. Ända ganska scary att jag typ bevittna hela inbrottet?
/Nicolett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0